وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Saturday, February 24, 2007

پخش فيلم بيست شب از شبكه چهار

پنج شنبه شب و جمعه عصر (سه و چهار اسفند) فیلم مستند "بیست شب" (به مدت بیست و نه دقیقه) راجع به خطر زلزله در تهران ساخته آقای پیروز کلانتری از شبکه چهار تلویزیون پخش شد. من نوبت پحش جمعه را دیدم. در حدود سی ثانیه از فیلم خودم در حال توضیح در مورد گسل مشا به دانشجویان حضور داشتم که مستند واقعی بود و برای دوربین و یا این فیلم توضیح نداده بودم. ضمنا چند اسلاید از محلهای پر خطر از دیدگاه زمین شناختی - نزدیکی به پهنه های خطرناک گسلهای فعال و مناطق با خطر لغزش - در فیلم بود، که آنها هم کار من بود و فایلش را یه صورت پاورپوینت در اختیار آقای کلانتری گذاشته بودم. صرف نظر از حضور کوتاه من در فیلم، ساخت فیلم بسیار حرفه ای به نظر رسید و آن طور که خانم نجفی برنامه ریز فیلم تلفنی خبر داد، برنده یک جایزه - که عنوان جایزه را فراموش کرده ام ولی ظاهرا در مورد فیلمهای مستند بوده - نیز شده است. البته نا گفته نماند چند جمله در متن فیلم هم بود - در مورد دوره بازگشت رویداد زلزله و ابنکه زلزله بزرگ تهران دیر شده و زمان بازگشت آن چند سال پیش بوده (!) که جملاتی غیر علمی است و نمی دانم که آقای کلانتری این جملات متن را از کدام منبع پیدا کرده بودند!- ولی در کل به نظرم فیلمی تاثیر گذار و حرفه ای است. از فیلم های آرشیوی - مربوط به گذشته تهران و همچنین نقشه های قدیمی و نحوه گسترش تهران در طی زمان - استفده خوبی شده است. همچنین استفاده از انیمیشنی در مورد گسترش ساختمان سازی در تهران، سکانس فوق العاده جالبی بود. برای آقای کلانتری آرزوی موفقیت دارم. اگر مجددا این فیلم پخش شد از دستش ندهید. خودم تلاش می کنم بخشهایی از آن را در کلاسهایم نشان دهم - چون موفق به ضبط آن شدم!- . پخش چنین فیلمی از شبکه چهار هم به نظرم جسورانه بود که از مدیران و برنامه ریزان شبکه چهار تلویزیون باید تقدیر کرد.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

كاشكي مي شد تو يكي از جلسات
سخنراني هاي سه شنبه هم اين
فيلم رو نشون بديد

6:57 PM  

Post a Comment

<< Home