وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Monday, July 12, 2010

اسپانیا قهرمان جهان- جام جهانی 2010 پایان یافت

دیشب دربازی فینال که به وقت اضافه انجامید، اسپانیا با گل دقیقه 116 اینیستا هلند را بردو قهرمان جهان شد. هلندی ها در سومین فینال - پس از فینال جام جهانی 1974 در آلمان و فینال جام جهانی 1978 در مقابل آرژانتین که هر دو بار در مقابل میزبان بازی کرده و مغلوب شده بودند- این بار در مقابل اسپانیا مغلوب شدند. اسپانیا که دو سال پیش قهرمان جام ملتهای اروپا شده بود، دیشب با برد 1-0 در بازی فینال قهرمان جهان شد.
البته من بیشتر به دلیل خاطره از جامهای جهانی قبلی به ویژه اولین جام جهانی که به یاد دارم- 1978 که تیم ملی ما هم حاضر بود و با همین هلند هم گروه بود - بیشتر دوست داشتم هلند ببرد، ولی واقعیت آن است که اسپانیا مستحق برد بود و از هلند برتر بود. در این بازی هلند هم شانس زدن گل داشت ولی به خشونت هم روی آورد تا بالاخره در همان وقت اضافه یک اخراجی هم دادند.
دیشب عادل فردوسی پور گزارشگر مسلط و محبوب تلویزیون ما بازی را گزارش می کرد ولی نمی دانم چرا در بازی هلند،برزیل - به طرفداری از برزیل - و همین بازی فینال - به طرفداری از اسپانیا - نمی توانست احساسات جانبدارانه خود را کنترل کند. البته بالاخره هر انسانی احساسات دارد ولی شاید توقع ما از فردوسی پور زیادی باشد.
برنامه یک جهان-یک جام که شبکه سه با کمترین زیبایی بصری و عدم ضرافت در طراحی صحنه و استفاده از مجری ثابت در طی یک ماه پحش کرد، یک نکته جالب در زمان بازی فینال داشت و آن حضور مجدد دکتر صدر با اطلاعات جالبش بود که همیشه فوتبال در در غالب فرهنگ، اجتماع و زندگی و با اطلاعات گسترده اش همراه می کند. به خاطر وجود ایشان کمی از ایرادات برنامه یک جهان - یک جام را می بخشیم
جام جهانی 2010 هم تمام شد و جام جهانی بعدی در بزرزیل در 2014 برگزار می شود که امیدواریم تیم ملی فئتبال ما در آن حاضر باشد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home