آموزش علم - ترویج علم-2
تا هنگامی که نتوان بر اساس تعریف علم، خرافات، تخیلات، و آرزوهای بشری که صورت واقع و قابل آزمون ندارد را از حوزه آموزش علم کنار گذاشت، امکان پرورش عاشقان به علم از طریق آموزش وجود ندارد. گزاره های علمی مفاهیمی قابل آزمون، ابطال پذیر و قابل تجدید نظر هستند. اگر مفاهیمی غیر صحیح - از غلط های تایپی گرفته تا غلط های بنیادی!- به صورت اجباری، تحکمی و بدون برانگیختن اشتیاق و ذوق به دانش آموزان به عنوان آموزش علم منتقل شوند، موجب کشتن ذوق علمی است. نقض غرضی بزرگ خواهد بود که متاسفانه حاصلش را در محصولات نظام آموزشی خودمان داریم می بینیم.
1 Comments:
سلام بر شما و هرآنكه دغدغهاش علم است
Post a Comment
<< Home